28 Ocak 2014 Salı

Sakallı Poğaçalar


Yine dayanamayıp önden fotoğraf paylaşıyorum, tarifi de en kısa zamanda paylaşacağım.
Gününüz güzel geçsin!

Devamı...
Akşam yemeği için ne hazırlayacağım konusunda hiçbir fikrim olmadan geldim eve. Çalışan bir kadının en büyük sorunlarından biri de bu sanırım: Ne pişireceğine karar vermek! Buzdolabını açınca gözüme mantarlar ve kapya biberler ilişti, biraz da havuç buldum ve elimdeki malzemeleri değerlendirmeye karar verdim. İnternet üzerinden bulduğum bir tarifle sebzeli pizza hazırladım ve fırına verdim. O pişerken ben de sakallı poğaçaların tarifini yazayım istedim. 

Sakallı poğaçaların tarifi herhangi bir mayalı poğaça tarifinden pek de farklı değil aslına bakarsanız. Püf noktası ise poğaçaları olabildiğince küçük yapmak, fırında zaten kabarıp kocaman oluyorlar.

Malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
1 çimdik tuz
1 paket yaş maya
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurtanın akı
(Yumurtanın sarısı üzerine sürülecek, ancak üzeri için 1 yumurta sarısı daha gerekiyor.)
Aldığı kadar un (Yaklaşık 5,5-6 su bardağı)

İçi için:
Labne peyniri
İnce rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
1. Öncelikle ılık sütün içerisinde yaş mayayı ve şekeri eritin. Ardından sıvı yağı, tuzu ve yumurta akını ilave edip malzemeleri çırpın.

2. Homojen bir karışım elde ettikten sonra yavaş yavaş unu ilave edin. Unu eleyerek ilave etmenizi ve yoğurdukça un eklemenizi öneririm. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un eklemeye ve yoğurmaya devam edin.

3. Ardından hamuru 1-2 saat kadar dinlenmeye bırakın. Hamuru dinlenmeye bırakırken üzerini nemli temiz bir mutfak örtüsü ile kapatın ki hamur kurumasın. Bu arada fırınınızı 180 C dereceye ayarlayın.

4. Bu sürede hamur neredeyse iki katına çıkıyor. Hamur kabardıktan sonra ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın ve yağlı kâğıt serilmiş veya yağlanmış fırın tepsisine aralıklı aralıklı dizin. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp fırına verin.

5. Poğaçaların üzerleri kızardığında ve kürdan temiz çıktığında pişmişler demektir. Pişen poğaçaları bir kenarda soğumaya bırakın.

6. Poğaçalarınız soğuduktan sonra aralarını keskin bir bıçak ile kesip önce labne peyniri sürün, ardından da içlerine sakal gibi dışarı taşacak şekilde ince rendelenmiş kaşar doldurun.

Afiyet olsun!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder