30 Ocak 2014 Perşembe

Mevsim Sebzeli Pizza



Merhaba,

Ofiste işim uzayınca ben de bu durumu fırsat bilip geçen gün pişirdiğim sebzeli pizzanın tarifini paylaşmak istedim. Aslında sebzeli tart tarifi arıyordum ancak bulduğum tarifle hazırladığım tart tam anlamıyla pizza kıvamında oldu. Harç olarak evde bulunan malzemeleri kullandım, siz de arzu ettiğiniz sebzeleri kullanabilirsiniz. Tadı ve formu gayet güzel oldu, ancak güzel bir sebzeli tart tarifi arayışındayım. Aklınızda bulunsun!

Malzemeler:

Hamuru için;
1 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
Yarım paket yaş maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1-2 çay kaşığı tuz
2,5 su bardağı un
1 adet orta boy yumurta

Üstü için bir adet soğan, bir adet rendelenmiş havuç, bir adet ince ince doğranmış kapya biber ve biraz mantar kullandım. Dediğim gibi, niyetim o akşam dolabımda bulunan malzemeleri değerlendirmekti ve bunu başardım. Siz kabak, pırasa ve patlıcan gibi sebzeler de ilave edebilirsiniz.
Bir de kaşar ekledim tabii.

Yapılışı:
1. İlk olarak sütü ısıtıp içerisinde yaş mayayı ve şekeri eritin. Ardından sütü, yağı, yumurtayı ve tuzu ilave edip karıştırın.

2. Homojen bir karışım elde edince yavaş yavaş unu eklemeye başlayın ve unu elemeyi unutmayın! Tüm unu ekledikten sonra hamuru güzelce yoğurun. Yoğurduğunuz hamurun üzerini nemli bir bezle örtün ve 30 dakika kadar dinlendirin.

3. Bu sırada soğanları, rendelenmiş havucu ve ince ince doğranmış kapya biberi birkaç kaşık sıvı yağ ilave ettiğiniz tavaya koyup kavurun. Soğanlar hafif eridiğinde ince ince doğranmış mantarları da ilave edin ve mantarlar da pişene ve suyunu çekene kadar kavurmaya devam edin.

4. Pizza, turta ve kek gibi tariflerde en önemli unsur kullandığınız kalıp! Ben yuvarlak büyük bir borcam kullandım, şu kenarları tırtıklı olanlardan... Kalıbınızı yağlayın ve hamuru kalıba yayın. Kenarlarını şeklillendirmeyi ve orta kısmını daha ince bırakmayı unutmayın.

5. Hamurun orta kısımlarını çatal yardımı ile delin ki gereğinden fazla kabarmasın. Son olarak hazırladığınız harcı hamurun üstüne yayın ve pizzanızı önceden 170 C derecede ısıttığınız fırına verin.

6. Pizzanın pişmesine 10 dakika kala üzerine ince ince dilimlediğiniz veya rendelediğiniz kaşarı yayın.
Pizzanız hazır!

Afiyet olsun!


Not: Geçtiğimiz gün ilk kurabiye siparişimi aldım. Bir siparişi de e-postalarımı gereken sıklıkta kontrol edemediğim için kaçırdım.
Ofisten bir arkadaşımız araba aldı, ben de onun için araba şeklinde kurabiyeler hazırlayacağım :) Öyleyse hazırlıklar başlasın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder