30 Aralık 2014 Salı

Balkabaklı Pasta



Yeniden Merhaba,

Yılbaşı akşamından bir gün önce (yani bugün) kolaylıkla hazırlayıp dolaba atabileceğiniz bir tarif daha... Böyle bir tarif var mı bilmiyorum çünkü bunu ben uydurmak durumunda kaldım :)
Geçtiğimiz haftalarda Zeynep annemleri yemeğe aldım ve seveceğini düşünerek klasik tatlılardan biri olan kabak tatlısını hazırlamak için mutfağa girdim...
Dalgınlığım sonucu bal kabağı dilimlerini o kadar uzun süre pişirmişim ki kendilerini gereğinden fazla saldılar, benim de aklıma bal kabağını püre haline getirip bu pastayı hazırlamak geldi.

Tabanı için elimdeki cheesecake tarifindeki taban malzemelerini kullandım, tatlıya Antalya'dan da eklemeler yaptım ve bu güzel pasta çıktı ortaya. Pastam çok beğenildi, talihsiz bir durum tatlıya bağlandı.

Malzemeler
Tabanı için:
1,5 paket Burçak bisküvi
100 gram tereyağı

Kabaklı krema için:
Yarım kilogram dilimlenmiş bal kabağı
Göz kararı toz şeker
2-3 yemek kaşığı tahin 
2 yemek kaşığı çekilmiş ceviz içi

Kreması için:
1 paket krem şanti
1 su bardağı soğuk süt
2 kaşık kaymak
Süsleme için çekilmiş ceviz içi

Hazırlanışı:
1- 1,5 paket Burçak bisküviyi (bebek bisküvisi veya yulaflı bisküvi de kullanabilirsiniz) rondodan geçirip toz haline getirin. Bu sırada tereyağını yakmadan eritin ve toz haline getirdiğiniz bisküvinin üzerine döküp malzemeleri iyice karıştırın.

2- Tereyağı ile karıştırdığınız bisküvili karışımı kelepçeli pasta kalıbına döküp, her tarafı eşit yükseklikte olacak şekilde eliniz ile bastırarak yayın. Bu karışımı dolapta bir süre bekletin.

3- Bal kabaklarını bir gece önceden üzerlerine göz kararı (1,5 su bardağı kadar) toz şeker serperek bekletin, sabah sulandıklarını göreceksiniz. Ardından kabaklar iyice yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirin.

4- Eriyip yumuşayan bal kabaklarını rondodan geçirin. Bal kabağı püresinin içerisine çekilmiş 2 yemek kaşığı ceviz içi ve 2-3 yemek kaşığı tahin ekleyip karıştırın ve bisküvili tabanın üzerine yayın.
* Antalya'da kabak tatlısını tahin ile servis ederiz ve çok lezzetli olur. Kabak püresine tahin eklersem hem biraz daha yoğun bir kıvam elde edeceğimi hem de daha lezzetli olacağını düşündüm, öyle de oldu.

5- Krem şantiyi 1 bardak soğuk sütle çırpıp içerisine biraz kaymak ekleyin ve iyice katılaştıktan sonra pastanın üzerini krema ile kaplayın. Pastanızı en az 3-4 saat kadar buzdolabında bekletmenizi tavsiye ederim.
Son olarak pastanın üzerine çekilmiş ceviz içi serpin.

Afiyet olsun!

Evimizdeki yılbaşı hazırlıklarından...
Aralık ayında doğduğum için midir bilmiyorum ama bu dönemi çok seviyorum. Geçtiğimiz ay eşimle çıktığımız tatilde Almanya'da kurulan Noel pazarlarının altını üstüne getirdim ve çok güzel fikirler ile geri geldim.

Her taraf ışıl ışıldı... Hava soğuk olsa da sokaklardaki renkler, kırmızılar-yeşiller ve Noel süslemeleri içimizi ısıttı. Her molamızda birer kupa dolusu baharatlı Glühwein (Almanların özellikle Noel arifesinde bolca tükettikleri ve Weihnachtsmarkt denilen Noel pazarlarında içebileceğiniz bir çeşit sıcak şarap) içmeyi ihmal etmedik :)
Kış aylarında Avrupa seyahati planlarsanız bu tatili Noel dönemine denk getirmeye çalışın, pişman olmazsınız.

Şimdiden yeni yılınızı kutluyor; 2015'in herkes için güzelliklerle, sevgiyle ve dostlukla dolu bir yıl olmasını, beraberinde güzel sürprizler getirmesini diliyorum...

Sevgiyle kalın,
Puku

Noel ruhu evimizde...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder