18 Mart 2014 Salı

Tahinli Kurabiye


Kurabiyelerimin fotoğraflarını yine dayanamayıp önden paylaşıyorum, en kısa sürede de tarifi paylaşacağım. Tanıştırayım kendisi mantar kurabiyeden sonra en sevdiğim kurabiye... Ağızda dağılan bir dokusu, tahini sevmeyene bile kendini sevdiren bir tadı var. Bu kurabiyeleri de Burcu'nun kahvaltı sofrası için hazırlamıştım, yeniden yapmayı iple çekiyorum :)

Uzunca bir aradan sonra yeniden merhaba

Daha önceki yazılarımda güzel birtakım gelişmelerin yaşanabileceğinin müjdesini vermiştim. Uzun zamandır beklediğim bir haber vardı, bir yere başvuruda bulunmuştum. Beklediğim yanıt geldi :) Kısmetse Haziran başı itibariyle iş hayatıma hayalini kurduğum bir yerde devam ediyor olacağım... Dualarınız için minnettarım.

Umarım bahar kendisiyle birlikte birçok güzel haber de getirir. Gelelim bugün vereceğim tarife...

Bu fotoğrafları haftalar önce paylaşmıştım, ancak bir türlü tarifini verememiştim. Umarım beğenerek tüketirsiniz zira ben bayıldım. Yazımın başında da bahsettiğim gibi mantar kurabiyeden sonra ikinci favorim tahinli kurabiyeler...

Malzemeler:
1 su bardağı ayçiçek yağı veya zeytinyağı (ben zeytinyağını tercih ediyorum)
1 su bardağı pudra şekeri
2 Türk kahvesi fincanı tahin
1 paket şekerli vanilin
3,5 su bardağı un
1 su bardağı dövülmüş ceviz
Not: Bu tarifte yumurta yok!

Hazırlanışı:
1. Tüm malzemeleri derince bir kaba alıp güzelce yoğurun.
2. Hazırladığınız hamuru streç folyoya sarıp yarım saat buzdolabında dinlenmeye bırakın.
3. Hamuru buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdikten sonra fırın tepsisine yağlı kâğıt serin veya fırın tepsinizi yağlayın. Ardından hamurdan alacağınız ceviz büyüklüğündeki parçaları aralıklı aralıklı tepsiye dizin. Hamurun kıvamından dolayı parçaları yuvarlamakta zorlanırsanız dondurma kaşığı da kullanabilirsiniz.
4. Hazırladığınız kurabiyeleri önceden 180 C derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişirin.

Afiyet olsun!
Tarif için Ufuk Mutfakta'ya teşekkürler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder