3 Mart 2014 Pazartesi

Evde Yoğurt Mayalamanın Püf Noktaları



Merhaba,

Çok güzel bir hafta sonunu geride bıraktım ve hayata daha olumlu bakmaya karar vererek (başka bir Pazartesi kararı daha) haftaya başladım... Hafta sonu hem arkadaşlarımızla görüştük hem de eşimle baş başa keyifli bir tiyatro kaçamağı yaptık.

İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda çok güzel oyunlar sahneleniyor şu aralar, bu oyunlardan biri de Cumartesi akşamı seyrettiğimiz "İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı". Oyunla ilgili detaylı bilgi edinmek isterseniz şuraya tık! Üstelik bilet fiyatları da oldukça cazip. İndirimli biletlerin fiyatı 6 TL, standart biletlerin fiyatı ise 10 TL.

Cumartesi gününü tamamen temizlikle ve ütüyle geçirdikten sonra Pazar gününü birbirimize ayırdım. Pazar gecesi de kendime bir güzellik yaptım ve okumayı ne zamandır ertelediğim kitabımı (Kurt Seyt & Shura) bir solukta bitirdim. İtiraf etmem gerekirse bu hafta sonu bloğum için özel bir şeyler pişiremedim; ben de geçtiğimiz haftalarda mayaladığım yoğurdun fotoğraflarını paylaşmak ve ev yapımı yoğurt tarifi vermek istedim.

Hazırlanışı:
Evde yoğurt mayalamak sanıldığı kadar zor bir şey değil, tek ihtiyacınız olan 1 litrelik süt ve kaliteli bir yemek kaşığı yoğurt! Günlük süt kullanırsanız sütü kaynatmanıza gerek yok, mayalanacak sıcaklığa gelene kadar ılıtmanız yeterli.

Sütü kaynatın ve kaynattıktan sonra bir köşede soğumaya bırakın. Süt hafifçe ılıdıktan sonra (parmağınızı sütün içerisine batırıp 5-6 saniye boyunca beklettiğinizde parmağınız yanmıyorsa sütün sıcaklığı iyi demektir) bir kasede bir yemek kaşığı yoğurt ile birkaç kaşık sütü karıştırın; ardından bu karışımı sütün kalanına ilave edin.

Not: Ilımaya bıraktığınız sütü kaynama ısısı için sık sık kontrol edin!

Ardından kullandığınız kabın veya tencerenin üzerine delikli bir süzgeç örtün. Süzgeç yoğurdun hava almasını sağlar ve sulanmasını önler. Son olarak kabın/tencerenin etrafını ve üzerini kalınca bir örtü ile sarın ve 5-6 saat kadar mayalanmaya bırakın.

Mayalanan yoğurdu kabın ağzı açık olarak buzdolabına kaldırın. Yoğurdun en az 7-8 saat boyunca buzdolabında beklemesi gerekiyor. Bu süre ne kadar uzarsa yoğurdun kıvamı da o kadar iyi olacaktır.

Afiyet olsun!

Bu hafta birkaç "temel" tarif denemek istiyorum. Ev yapımı nar ekşisi, elma sirkesi ve limon şekerlemesi bunlardan birkaçı... Aklımda ne zamandır isteyip de yapamadığımı birkaç hamur işi tarifi de var. Umarım hepsine zaman bulurum ve tariflerimi en kısa zamanda sizinle de paylaşırım. 
Herkese güzel bir hafta diliyorum...


1 yorum: