6 Şubat 2014 Perşembe

Portakallı Kereviz


Merhaba,

Bugün sizlere çok hafif ve oldukça sağlıklı bir tarif vereceğim. Bu tarifi ilk kez halamdan öğrenmiştim, sonrasında aynı evi paylaştığım kuzenimle de sık sık pişirdik ve severek tükettik. Dün akşam ilk kez eşim için pişirdim, kendisi eskiden kereviz ile yapılan yemekleri pek sevmiyormuş; ancak sık sık yaptığım kereviz salatasını severek yiyor. Portakallı kerevize de bayıldı.

Bu tarifi yazmakla yazmamak arasında gidip geldim, fazla basit kaçar diye endişe ettim. Ancak mutfağa ilk kez adım atanlar ve yemek pişirmeyi yeni öğrenenler veya sağlıklı alternatifler arayanlar olabilir diye düşündüm. 

Malzemeler:
1 adet orta boy soğan
1 adet orta boy kereviz
1 adet küçük boy patates
2 adet orta boy havuç
2-3 kaşık zeytinyağı
3 adet portakal
Bir miktar su
Tuz ve şeker

Hazırlanışı:
1. Soğanları küp küp doğrayın. Havuçları da yuvarlak yuvarlak doğrayın ve zeytinyağı ile birlikte düdüklü tencerede kavurun. Ben havuçların kenarlarını üçgen üçgen kesip oydum ve onlara çiçek biçimi vermeye çalıştım :) 

2. Soğanları havuçlarla birlikte kavurduktan sonra patates ve kerevizi iri iri doğrayıp tencereye ekleyin. Kerevizin saplarını da eklemeyi ihmal etmeyin, çok faydalılar!

3. Bu esnada portakalların suyunu sıkın ve yemeğin üzerine dökün. Sebzelerin üzerini örtecek şekilde göz kararı su ilave ettikten sonra biraz tuz serpin birkaç adet de küp şeker ekleyin.

4. Düdüklü tencerenizin kapağını kapatın ve yaklaşık 10-15 dakika pişirin. Sebzelerin pişme süresi düdüklü tencerenizin türüne göre değişiklik gösterecektir.

Afiyet olsun!

Çiçek şeklinde dilimlediğim havuçlar...

Kerevizim servise hazır!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder