23 Şubat 2014 Pazar

Limonlu Parfe


Merhaba,

Pazartesi sendromunu minimuma indirmek için haftaya tatlı bir başlangıç yapmak istedim. Limonun lezzet kattığı her tarife bayılıyorum. Limonlu parfe tarifini de liseden bu yana yanı başımdan hiç ayrılmamış olan dostumdan, Sümeyra'dan aldım. O da Hafize Teyzemden almıştır sanıyorum (kendisi Sümeyra'nın mutfakta harikalar yaratan annesi).

Ben sonrasında parfeyi kalıptan çıkarmanın bu kadar zor olacağını düşünemediğim için parfeyi kek kalıbına döktüm ve sonrasında büyük bir pişmanlık yaşadım, yine de misafirlerimin yardımlarıyla parfemi kalıptan çıkarmayı başardım. Bu tarifi silikon bir kalıp veya borcam kullanarak denemenizi öneririm. Bir sonraki denememde silikon muffin kalıplarımı kullanmayı planlıyorum.

Çok pratik bir tarif. Özen göstermeniz gereken tek husus parfeyi bir gece önceden hazırlayıp buzlukta bekletmek. 

En kısa zamanda dilemeniz dileğiyle. Haftanız çok güzel geçsin!

Malzemeler
2 adet orta boy yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 paket krem şanti
2 su bardağı soğuk süt
1,5 limonun suyu
1,5 limonun kabuğunun rendesi

Hazırlanışı
1. İlk olarak yumurtalar ile toz şekeri mikser yardımıyla yumurtalar köpürene kadar çırpın.

2. Ayrı bir kapta iki paket krem şanti ile iki su bardağı soğuk sütü yoğun bir kıvam elde edene kadar çırpın. 1,5 limonun kabuğunu rendenin ince kısmında rendeleyip limonun suyunu sıkın.

3. Limon kabuğu rendesini ve limon suyunu hazırladığınız krema ile karıştırın. Son olarak  yumurtalı karışımı kremaya ekleyin ve hepsini güzelce karıştırın.

4. Hazırladığınız karışımı kalıbınıza arasında boşluk kalmayacak şekilde dökün ve parfenizi ertesi gün keyfini çıkarmak üzere buzluğa kaldırın.

Not: Parfeyi borcama dökecekseniz rondodan geçireceğiniz bisküvileri borcamın tabanına yayabilirsiniz. 

Parfemin çikolata sosu ile süslenmiş hali...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder