6 Şubat 2014 Perşembe

Ayva Tatlısı



Merhaba,

Bu tatlıyı geçtiğimiz hafta yapmıştım, tarifini paylaşmak bugüne kısmet oldu. Ayvanın, dolayısıyla ayva tatlısının tam mevsimi ve kendisi benim en sevdiğim tatlı. Kabak tatlısı de ikincisi sanırım. Evinizin yakınlarında semt pazarı veya güvendiğiniz bir manav var ise ayvaları oradan alın. Hatta bulabilirseniz "ekmek ayvası" denen iri ve bol çekirdekli ayvalardan alın. Kullandığınız ayvanın ne kadar çok çekirdeği varsa tatlınızın rengi de o kadar yoğun oluyor.

Malzemeler:
Dilediğiniz kadar ayva - Ben 4 adet ayva kullandım
Ayva başına küçük bir çay bardağı dolusu toz şeker
Limon
Bir adet elma
Su
Dilerseniz karanfil (ben karanfil kokusundan hoşlanmadığım için ilave etmedim)
İsteğe bağlı olarak kırmızı gıda boyası



Yapılışı:

1. İlk olarak ayvaları soyun, yanlamasına ikiye bölün ve kararmamaları için içinde limonlu su bulunan genişçe bir kaba alın.
Ayvaların kabuklarını ve çekirdeklerini atmayın. Kabuklarını tencerenin tabanına ve ayvaların aralarına yerleştirdiğinizde şerbet çok daha kıvamlı oluyor.

2. Soyduğunuz ayvaların ortalarını bir yemek kaşığı vasıtasıyla alın. Bir yandan elmayı rendeleyin.

3. Yayvan bir teflon tencerenin içine ayva kabuklarını yerleştirin. Kabukların üstüne ayvaları, çukur kısımları yukarı bakacak şekilde yerleştirin. Ayva çekirdeklerini ve kullanacaksanız karanfilleri ayvaların içlerine yerleştirin. 

4. Ardından rendelemiş olduğunuz elmayı ayvaların içerisine paylaştırın. Ben her bir ayvanın içerisine bir tatlı kaşığı elma rendesi koydum.

5. Her bir ayva diliminin üzerine küçük bir çay bardağı ile bir bardak toz şeker dökün. Son olarak her yarım ayva için aynı çay bardağı ile birer bardak su ilave edin. Suyu ayvaların üstünden değil, kenarlarından dökün. Tencerenin altını açın. Ayvaları su kaynayana kadar önce orta ateşte pişirin, su kaynamaya başlayınca altını kısın. Yaklaşık 1-1,5 saat kadar pişirin. Ayvaları çekirdeklerinin rengini alana ve iyice yumuşayana kadar pişirmeniz gerekiyor.

Not: Gıda boyası kullanacaksanız yaklaşık yarım çay kaşığı gıda boyasını bir çay bardağı suyun içerisinde seyreltmeniz gerekiyor.

6. Ayvalar piştikten sonra üzerlerine tercihen kaymak ile tercihen kaymak tadında krem şanti ekleyebilir; tatlılarınızı file Antep fıstığı ile veya benim yaptığım gibi gümüş renkli şekerlemeler ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hepinize çok güzel bir hafta diliyorum...


2 yorum: