3 Ocak 2014 Cuma

Limonlu ve Haşhaşlı Muffin


Doğum günümüz için hazırladığım ikramlıkların detaylı fotoğraflarını çekemedim ne yazık ki... Doğum günü partisinden geriye birkaç limonlu ve haşhaşlı muffin kalmıştı, ben de onları fotoğraflayıp tariflerini paylaşmak istedim.

Hem çok çabuk ve kolay hazırlanıyorlar hem de çok lezzetli oluyorlar. Pratik ikramlıklar hazırlamanız gerekirse ve güvenilir bir muffin tarifine ihtiyaç duyarsanız bu tarifi denemenizi öneririm.

Tarif için Ufuk Hanım'a da ayrıca teşekkür ederim. Bkz. Ufuk Mutfakta


Malzemeler
3 adet orta boy yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 adet limonun rendelenmiş kabuğu
3 çorba kaşığı limon suyu
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
2,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı haşhaş

Yapılışı
1. Yumurtalar ile şekeri, limon kabuğunu da bu aşamada ekleyerek en az 5 dakika, köpük köpük oluncaya kadar çırpın.

2. Sırasıyla sıvı yağı, sütü ve limon suyunu çırptığınız karışıma ekleyip; tüm malzemeleri güzelce karıştırın. Ardından unu, bir paket kabartma tozunu ve şekerli vanilini ekleyin ve harcınızı karıştırmaya devam edin. Ben tüm malzemeleri karıştırmak için mikser kullanıyorum, bir de kek ve muffin hazırlarken kullanacağım unu mutlaka elekten geçiriyorum. Bu işlem kekinizin veya muffinlerinizin daha güzel kabarmasını sağlıyor.

3. En son haşhaşları ekleyip karıştırdıktan sonra, muffin kalıbınızın içine muffin kağıtlarınızı yerleştirin ve hamur karışımından kağıtlara paylaştırın. Ben Tchibo'dan aldığım plastik muffin kalıplarını kullandım ve sonuçtan çok memnun kaldım.

4. Son olarak muffinlerinizi önceden 18O derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika (kürdan temiz çıkana kadar) pişirin. Muffinleri fırından çıkardıktan sonra onları soğumaları için temiz bir tabağa alın ve üzerlerini temiz bir mutfak örtüsü ile kapatın ki kurumasınlar.

Afiyet olsun!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder