27 Ocak 2014 Pazartesi

Kokostar Kurabiye


Merhaba,

Hem görüntüsünü hem de tadını çok beğendiğim kokostar kurabiyelerin fotoğraflarını dayanamayıp hemen paylaşıyorum. Tarifi de akşam eve kendimi atar atmaz, küçük bir kütüphaneye çevirdiğimiz hobi odamızda inzivaya çekilince yazacağım :)

Devamı...
Dün epey tembellik yaptım ve bilgisayarın başına oturup da tarifi yazacağıma eşimle güzel bir film izledim. Pazartesi günleri insanın üzerine inanılmaz bir yorgunluk çöküyor, bir de hava kapalı olunca Pazartesi sendromu çarpı iki oluyor. 

Gelelim kurabiyeye ve adının nereden geldiğine...
Kurabiyenin adı "Coco Star" isimli çikolatadan geliyor. Bu çikolatayı bilmeyen yoktur sanırım, ancak ben yine de hatırlatayım. Küçükken hemen hemen her sokağın köşesinde konuşlanan ve annemizin tüketmemizi istemediği tehlikeli lezzetleri satan bakkal amcaya gider, ekmek parasının üstüyle ne alabiliyorsak ceplerimize doldururduk. 
Küçük şeyler almak daha makbuldü, zira alınan bilimum abur cuburun eve ulaşılana kadar tüketilmesi gerekirdi. Coco Star da annemize yakalanırız korkusuyla ve telaş içerisinde ağzımıza tıkıştırdığımız en gözde mini çikolatalardandı o zamanlar... Benim için öyleydi en azından :) Dolayısıyla bu kurabiyeyi tadınca, aklıma hemen o zorlu maraton geldi.

Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında bekletilmiş margarin (250 gram)
1 su bardağı pudra şekeri
50 gram kakao
2 adet orta boy yumurta
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
Aldığı kadar un

İçi için:
1 su bardağı hindistan cevizi
1 yumurtanın akı
1 su bardağı pufra şekeri
Üzeri için bitter çikolata veya hazır çikolata sosu

Yapılışı:
1. Un hariç kurabiye hamurunun tüm malzemelerini karıştırın. Ben yeterli zamanım olmadığında margarini mikrodalga fırında hafif yumuşatıyorum.

2. Ardından unu yavaş yavaş eleyerek karışıma ekleyin ve klasik bir tabirle kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un eklemeye ve yoğurmaya devam edin.

3. Ayrı bir kaba da kurabiyenin içi için hazırladığınız malzemeleri koyun ve güzelce karıştırın. Önce pudra şekeri ve yumurta akını karıştırın, ardından hindistan cevizini ekleyin.

4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elinizde açıp içlerine hindistan cevizli karışımdan koyun. Ardından kurabiyeleri bohça gibi kapatıp yuvarlayın. Yuvarladığınız kurabiyeleri üzerine yağlı kâğıt serilmiş veya yağlanmış fırın tepsisine dizin ve önceden 180 C derecede ısıttığınız fırına verin.

5. Kurabiyeleri üzerleri çatlayana kadar pişirmeniz yeterli. Kurabiyelerinizi fırından çıkardıktan sonra soğuyana kadar bekleyin. Soğuyan kurabiyelerin üzerine çikolata sosu sürüp, hindistan cevizi serpiştirin.
Ben hazır sos kullandım, bitter çikolata kullanmak isterseniz bir paket bitter çikolatayı benmari usulü eritebilirsiniz.

Afiyet olsun!



Not: Dün akşam koltuklarımıza uzanıp 2008 yapımı Passchendaele Muharebesi (Passchendaele) filmini seyrettik. İlginizi çekerse filmin IMDb sayfası için tık! Filmdeki görüntüler çok güzeldi, eşim yanımda olmasa ve sonrasında çok güleceğini bilmesem bazı sahnelerde bol bol gözyaşı dökerdim sanıyorum :)



3 yorum:

  1. Afiyetler oldu valla, eliniz sağlık efenim!! :)

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetliydi!! Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun, en kısa zamanda yeniden yapıp getireceğim :)

      Sil