21 Ocak 2014 Salı

Kayısılı Turta




Kayısı marmeladının tarifini yazarken bir yandan aynı marmelat ile yaptığım ve ilk kez denediğim turtamın fırından çıkmasını bekliyordum :) Bir tarifi ilk kez deneyeceğimde epey heyecan yapıyorum, bu kez de öyle oldu. Heyecanla ve merak içerisinde fırını birkaç kez ziyaret ettikten sonra istediğim sonucu aldım. Sizin de denemenizi öneririm. Evde kayısı marmeladım olduğu için ben turtamı kayısılı yaptım siz dilediğiniz reçel veya marmeladı kullanabilirsiniz. İşte malzemelerimiz:

Malzemeler

2 adet orta boy yumurta
Yarım su bardağı sıvı yağ (mısırözü veya ayçiçek yağı)
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım paket oda sıcaklığında bekletilmiş margarin
1 paket şekerli vanilin
1 paket hamur kabartma tozu
3 su bardağı un
150 gram kayısı marmeladı




Yapılışı

1. Yumurtaları, yarım su bardağı sıvı yağı, margarini ve toz şekeri derince bir kabın içerisine alıp karıştırın. Ardından üç su bardağı unu eleye eleye ilave edin.

2. Elediğiniz un ile birlikte vanilyayı ve kabartma tozunu da ilave edin ve kurabiye hamuru kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurun.

3. Bu işlemleri yaparken fırınınızı 180 dereceye ayarlayın ve çalıştırın. Turta kalıbı kullanabileceğiniz gibi etrafı tırtıklı yuvarlak bir borcam da kullabilirsiniz. (Ben öyle yaptım) Borcamı veya turta kalıbınızı yağlayın.

4. Hazırladığınız hamurun yaklaşık üçte birini kenara ayırın, geri kalan kısmı borcama güzelce yayın. Hamurun kenarlarını kabartmayı unutmayın. Daha sonra hamurun üzerine marmeladı yayın. Arzu ettiğiniz miktarda marmelat veya reçel kullanabilirsiniz.

5. Son olarak ayırdığınız hamuru rendeleyin ve rendelenen hamurun marmeladın üzerini tamamen örtmesini sağlayın. Turtanızı fırına verin ve üzeri güzelce kızarana kadar pişirin.

Not: Hamuru doğrudan turtanın üzerine rendelemeniz gerekiyor. Ayrı bir kaba rendeleyip sonradan aktarırsanız istediğiniz sonucu elde edemeyebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder