5 Ocak 2014 Pazar

Cevizli Browni




Dün akşam arkadaşlarımız bizdelerdi, ben de çabucak bir browni yaptım. Sonrasında da beylerden kurtarabildiğimiz bir dilimi arkadaşımın katkısı ile çekime hazırladık ve ortaya bu kareler çıktı.

Siz de ıslak kek değil de yoğun kakao aromalı gerçek bir browni tarifi aramaktaysanız buyrun efendim:

Malzemeler
Keki için;
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ (mısırözü veya ayçiçek yağı)
2 su bardağı un
1 paket şekerli vanilin
1 paket kabartma tozu
1 paket toz kakao (50 gr)
Arzu edilen miktarda iri dövülmüş fındık veya ceviz

Sosu için;
1,5 su bardağı süt (soğuk olacak)
Yarım bardak sıvı yağ
Yarım bardak toz şeker
Yarım paket toz kakao (25 gr)

Yapılışı
1. Oda sıcaklığında beklettiğiniz 3 adet orta boy yumurtayı ve toz şekeri güzelce çırpın. Ardından sıvı yağı ekleyin ve karışımı çırpmaya devam edin.

2. Daha sonra yavaş yavaş unu, şekerli vanilini, kabartma tozunu ve kakaoyu ilave edin. Homojen bir karışım elde edinceye kadar malzemeleri karıştırmaya devam edin. Ben mikser kullanıyorum, zira çok yoğun bir kek karışımı elde ediliyor.

3. Son olarak iri iri dövülmüş cevizleri veya fındıkları harca ilave edin ve karışımı yağlanmış kare bir kalıba dökün. Ben küçük boy kare borcam kullanıyorum. Kekinizi önceden 180 derecede ısıtılmış fırına verin ve kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

4. Browni fırında iken sos malzemelerini güzelce karıştırın ve keki fırından çıkarır çıkarmaz önceden hazırladığınız karışımı yavaş yavaş dökün. Kekin sıcak, sosun soğuk olması gerekiyor. Browninin sosu tamamen emmesini bekleyin.

Dilerseniz browni dilimlerini portakal kabuğu ile veya mevsim meyveleri ile süsleyebilirsiniz.
Size huzur dolu bir hafta sonu diliyorum...

Not: Bu güzel tarif için canım dostuma, Zeynep'e, ayrıca teşekkür ediyorum.

Sevgiler,
Puku

1 yorum:

  1. Uzun zamandır aradığım sosunda yumurta olmayan ıslak kek tarifini buldum sonunda:)) Hemen demedim tabi ki, nefis oldu. Tarifi denemek isteyenler kek malzemelerini karıştırdıklarında kekin kıvamından dolayı endişeye kapılabilirler( ben baya bi korktum ilk başta bir malzemeyi unuttum sandım) Normal keklere göre baya kıvamlı bir karışım oluyor endişelenmeyin ve devam edin sonuç mükemmel

    YanıtlaSil