5 Mart 2014 Çarşamba

Zeytinyağlı Enginar


Merhaba,

Bloğumu çok uzun zamandır ihmal ettiğimin farkındayım. İstanbul'da yaşayanlar bilir, akşam yemeğinden sonra koltuğa boylu boyunca uzanınca bazen kolunuzu kaldırmak gelmiyor içinizden... Ben de böyle bir iki haftayı devirdikten sonra vakit bu vakittir dedim ve yeniden bilgisayarın başına oturdum.

Bugün sizlere vereceğim tarif "zeytinyağlı ve garnitürlü enginar". Tarifi sevgili dostum Aslı'dan aldım. Enginarı oldum olası çok severim ancak pişirmekten biraz çekiniyordum açıkçası, bugüne kısmetmiş.

Malzemeler
6 adet enginar dilimi
1 su bardağı bezelye
1 adet orta boy havuç
1 adet orta boy patates
Riviera zeytinyağı
Bir avuç ince kıyılmış dereotu
1 adet orta boy soğan
1 çay kaşığı un
Tuz ve şeker
Yarım limonun suyu (Enginarları ovmak için ayrıca limon gerekiyor)

Hazırlanışı
1. İlk olarak enginar dilimlerini limonla güzelce ovun ve limonlu suyun içinde beklemeye bırakın.

2. Soğanı, havucu ve patatesi küp küp doğrayın. 

3. Bezelyeleri ayrı bir tencerede çok az haşlayın. Tamamen yumuşamasınlar ancak azıcık haşlansınlar. Bezelyeleri enginarla birlikte haşlarsanız enginarın suyunu karartıyorlarmış.

4. Genişçe bir tencereye (pilav tenceresi gibi) soğanı ve zeytinyağını ekleyin. Çok az kavurun. Patates ve havucu da ekleyip tümünü bir miktar kavurun.

5. Bezelyeleri ve enginar dilimlerini de aynı tencereye ilave edin. Enginarları garnitürler üzerindeyken pişirmenize hiç gerek yok, aynı tencerede pişmeleri ve birbirlerinin lezzetini almaları yeterli.

6. Un, şeker ve tuzu serpiştirin, daha sonra enginarların üzerini örtecek kadar kaynar su ilave edin. Yarım limonun suyunu da ekleyip tencerenin kapağını kapatın. 

7. Bir 10 dakika kadar yüksek ısıda kaynadıktan sonra tencerenin altını kısın ve 10 dakika da kısık ateşte pişirin.

8. Tencerenin altını kapattıktan sonra üzerini alüminyum folyo ile kaplayın ve enginarları bir süre de kendi buharında pişmeye bırakın.

9. Servis etmeden önce garnitürü enginar dilimlerinin üzerine yerleştirin, her birini dereotu ile süsleyin ve damak tadınıza göre soğuk veya ılık olarak servis edin.

Not: Dilerseniz hazır garnitür de kullanabilirsiniz. Bu durumda soğanları kavurduktan sonra garnitürü ilave edip soğanları bir müddet de garnitürle birlikte kavurun.

Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder