17 Mart 2014 Pazartesi

Vişneli Tart ve İncirli Mini Tartlar

Merhaba,

Geçtiğimiz haftalarda ofisten çok sevdiğimiz bir arkadaşımızın evine konuk olduk kahvaltı için. Böylece hem gelenekselleştirmeyi planladığımız Cumartesi kahvaltılarının ilkini gerçekleştirmiş olduk hem de arkadaşımın 1,5 yaşındaki oğlu Oğuzhan ile tanıştık... Çok güzel bir Cumartesi geçirdik Burcu'nun sayesinde, bu vesileyle ona yeniden teşekkür ediyorum.

Ben de kahvaltı için vişneli turta ile tahinli kurabiyeler hazırladım. Bugün birazcık vakit bulmuşken turtanın tarifini paylaşmak istedim, tahinli kurabiyelerin tarifini de önümüzdeki günlerde paylaşacağım. Ben turtayı 23 cm'lik pasta kalıbında hazırladım, ancak alt kısmı beklediğimden çok daha kalın oldu (kabarma payını göz önünde bulundurmamıştım). Bu tarifi denemek istersenizgeniş yuvarlak bir borcam veya geniş bir turta kalıbı kullanmanızı öneririm. Ben vakit bulup da turta kalıbı almak için Eminönü'nün yolunu tutamadım henüz.



Malzemeler
250 gram (1 paket) margarin
2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un
1 yumurtanın sarısı (üzeri için)
Dilediğiniz bir reçel veya marmelat

Hazırlanışı
1. Oda sıcaklığındaki margarini, 2 adet yumurtayı ve 1 su bardağı toz şekeri bir kapta karıştırın.

2. Ardından bu karışıma eleyerek yavaş yavaş unu, son olarak da kabartma tozunu ilave edin. Hamuru güzelce yoğurun.

3. Hamurun yaklaşık olarak üçte birini ayırın. Kullanacağınız kalıbı yağlayın ve hamurun geri kalanını (üçte ikisini) kullanacağınız kalıbın tabanına yayın. Hamurun yan kısımlarını daha yüksek olacak biçimde şekillendirin.

4. Reçel veya marmeladı hamurun iç kısmına sürün, reçelin/marmeladın hamurun dışına taşmamasına özen gösterin. Ben annemin hazırladığı vişne reçelini kullandım, aynı hamurdan ayırdığım parçalar ile de incirli küçük tartlar hazırladım. Bunun için muffin kalıpları kullandım.

5. Hamurun ayırdığınız kısmını yaklaşık 5 cm kalındığında açıp kurabiye kalıbı ile yıldız şeklinde parçalar kesin (ben iki farklı boyda kurabiye kalıbı kullandım). Bu parçaları reçeli veya marmeladı kapatacak şekilde tartın en üst kısmına yerleştirin. Ben bu yıldızlı tartı bir sitede görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti. Dilerseniz tartın üst kısmını kafes gibi de biçimlendirebilirsiniz, görüntü ve kullanacağız reçel/marmelat tamamen size kalmış.

6. Son olarak bir yumurtanın sarısını tartın üzerine sürün ve tartı önceden 180 C derecede ısıtılmış fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişirin.

Her gününüzün bu tartlar kadar "tatlı" geçmesi dileğiyle...
Afiyet olsun!

Bunlar da mini tartlarım...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder