7 Mart 2014 Cuma

Kremalı Bezelye Yatağında Somon



Merhaba,

Bir zamanlar balığı ağzına sürmeyen ben şimdilerde tam bir balıksever oldum. Bu nedenle mahalle pazarının kurulduğu Pazartesi ve Perşembe günlerini iple çekiyorum.

İş çıkışı koşa koşa yetişiyorum pazara, pazarcılarla sohbet ede ede alışverişimi yapıyorum :) Eskiden pazara gideceksin deselerdi inanmazdım, şu an pazardan başka bir yerden alışveriş yapmak istemiyorum. Mahalle pazarındaki peynircinin ve balıkçının müdavimlerindenim, öyle ki beni bir pazarda göremeseler bir sonraki pazar ziyaretimde neden gelemediğimi soruyorlar.

Bu hafta yine bir akşam pazarında balıkçıdan somon dilimleri aldım, internet üzerinden içime sinen bir tarif araştırmaya başladım ve kremalı somon pişirmeye karar verdim. İlk denememdi, çok pratik bir tarif olduğu için hiç zorlanmadım. Sizin de en kısa zamanda denemenizi öneririm.


Malzemeler
Kişi başı bir dilim somon
Top karabiber, tuz
Zeytinyağı
1 kutu yemeklik krema
1-2 su bardağı konserve bezelye veya garnitür

Hazırlanışı
1. Somon dilimlerini birkaç parçaya bölün ve üzerine alüminyum folyo serdiğiniz fırın tepsisinin üzerine dizin. Zeytinyağını balıkların üzerinde gezdirin, üzerlerine tuz ve top karabiber serperek 200 C derecede önceden ısıttığınız fırında 15 dakika boyunca folyonun ağzı kapalı olarak pişirin.

2. 15 dakikanın sonunda folyonun ağzını açın, bir 5-10 dakika kadar da (üzerini kızarana kadar) bu şekilde pişirin.

3. Buzdolabında bekletilmiş bir paket çiğ kremayı mikser ile yüksek devirde çırpın. Süzüp sudan geçirdiğiniz konserve bezelyeyi veya garnitürü kremaya ilave edin ve kremalı karışımı servis tabağına alın.

4. Fırından çıkardığınız somon dilimlerini bezelyeli/garnitürlü karışımın üzerine dizerek servis yapın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder